tik tok tik tok

Thursday, December 30, 2010

terima kasih USM

assalamualaikum semua....

huh, kena serious ckit entry kalini....label entry 'my story mory'...so mmg akan berkisar cerita ttg saya sahaja...no more sharing maring nih, even tips n so on...
wah2, mmg serious nih...(tlg jgn buang masa mbebel ok!)
saya pelajar tahun tiga teknologi bioprocess berminorkan management sgt2 bersyukur dan beruntung menyambung pengajian di bumi menghijau ini also known as univercity in the garden...

kenapa???

banyak sebabnya tapi saya perlu ringkaskan untuk tidak membuang masa pada sesiapa yg membaca entry buang masa ini.... banyak ilmu yang saya pelajari disini walaupun saya bukan lah top student in my course, even in my school also....tapi, mulai skng, saya memasang dan menggantungkan azam saya setinggi bangunan tujuh tingkat yang sedang dalam pembinaan untuk student bioprocess untuk mula berlari dan bukan lagi berjalan mahupun bertatih...
penat sudah saya belajar meniti disini tanpa berani untuk berjalan dan terus melangkah dengan gagah walaupun sudah banyak kali disogokkan dengan kejayaan rakan2 untuk berlari dan maju kehadapan. kenapa? sebab saya terlalulah alpa dengan situasi yang saya berada sekarang dimana tidak memerlukan apa2 pengorbanan untuk saya dapatkan sesuatu...hanya dengan sebut, ia akan jadi kenyataan...bagaimana? dengan kehadiran mereka2 yang sayangkan saya, selalu disisi menemani dikala susah mahupun senang...
tai, kaliini saya nekad mahu berubah...saya boleh melangkah tanpa mereka tapi bukan bermakna saya ketepikan mereka, cuma saya mahu berdikari...setahun setengan lagi pengajian disini...putaran roda itu terlalu singkat untuk saya berhenti berehat... kali ini, saya rasa berbangga dengan peluang yang saya grab untuk terus melangkah kehadapan...

minggu lepas, keterujaan saya menghadiri KURSUS ASAS KEUSAHAWANAN SISWA (KAKS) banyak menbantu saya untuk sedar siapa kita dibumi malaysia...sampai bila mahu begini?

reagent A + reagent B ----> ???

reagent2 sudah ditambah, hanya menunggu tindak balas berlaku sahaja...adakah reagent2 itu terlalu lembab untuk bertindak balas? oh tidak....saya tidak se'lampu' itu...alamak, tetiba teringan kat farouq bila cakap pasal reagent2...hope he will be fine...(iklan)...
atas desakan diri sendiri, saya berusaha untuk memberi tindak balas kepada KAKS secepat mungkin...semalam dah hadiri YES program...esok lusa survey perkara baru pulak ye...

untuk pertanyaan lanjut, sila beri tindak balas atas entry yang keliru ini...
sekian terima kasih kerana sudi meluangkan masa mmbaca...

kenangan atas kejayaan rancangan perniagaan kamikenangan bertandang kembalimerencana plan untuk kenajuan diribukan masanya untuk terus menitiwalau jatuh berkali, bukan alasan untuk tidak terus bangkit lagimari berlari mengejar mimpi

alasan untuk lambakkan ganbar semata2....

^_^

L♥O♥V♥E

No comments:

Post a Comment

nukilan teman