tik tok tik tok

Monday, December 28, 2009

p pesta penang ng angah...


sesampai micah kat campus,bosan teramat tuhan sja yg taw....
tp sesampai angah kat penang, hati berbunga kehepian tuhan sja jgk yg taw...
huhu
????
sbbnye dah ada pneman yg paling sempoi + spoting = angahku...
angah baca ni mesti terharu abes...
so, mlm tu kitorang plan p pesta....
actually nak p maen2 kat sana tp dsebabkan tlalu bnyak brg yang angah bowrong sbb tgk owg laen pun bli,+ bwak beg lagi...= hasrat nk maen dibatalkan...
DIBATALKAN????
ditunda je kehari rabu je....
rabu nnt bkn ng angah je, tp kin n kan pun ada gak....
nape kan?
sbb ni pmintaan kin yg terakhir sblm dia stat keje kat key L...
cam xbes je ada kan???
tp tak tahu ag kan camne nnt

arap2 okes je... dapat maen ng hepi ever after...huawawawa....
gambar smlm xteringat nk ambik...
sebok je kehulu kehilir....
so..agak hampes disitu....
>_<

Saturday, December 26, 2009

bila hati kekosongan....

"Semoga kamu mendapat cukup kebahagiaan untuk membuat kamu bahagia, cukup cubaan untuk membuat kamu kuat, cukup penderitaan untuk membuat kamu menjadi manusia yang sesungguhnya, dan cukup harapan untuk membuat kamu positif terhadap kehidupan"




Wednesday, October 21, 2009

micah semakin bzzzZZZzzzz...





pas raya, macam2 xtvt yg micah terlibat...

antaranya meeting EXCO2 desasiswa usm ni...
anjuran USM transkrian,
best gak walaupun sehari je...
3hb Oktber 2009

~kat bukit merah...















Monday, October 19, 2009

kembang kecut!!!!

lama tak update ...mijah20... ni....
sebab pe ye???
bz sgt kew?
alasan je tu....
dah rasa cam tak pnah ada blog je....huhuu
~cian ....mijah20....


nak citer apew pun ngak tahu...
kadang2 micah kembang...
kadang2 micah kecut....
ni lak dah dekat final exam....
nextweek dah stdy week...
nak balik tp cam tak cukup duet je...
awat tak mintak kat mak abah??
xmau la...
takut nyusahkan lak...
angah pun dah pesan aritu kat micah...


Friday, September 18, 2009

balik raya...

aSsaLamuaLaiKum...
tak sabar rasanya nak balik kampung...
lagi 4 jam micah naik bus.....
slamat tinggal USM....
kepulangan yang dinanti....

Monday, August 24, 2009

lawatan industri 17,18,19hb August2009

bioprocess ada wat lawatan industri ke ipoh, melaka, seremban n UKm....
best sgt.....
tambah2 lagi masa p kat melaka...
mmg enjoy habis la kat sana...
nak2 plak lecturer kami spoting gile....
kat bawah ni gambar2 kejadian....
~ccccc...


bila runtuh kota MeLaka
ni masa kat kilang yakult...

ni plak masa kat biotechnology centre

ni atas kota A famosa...
~micah dengan teman2 erna+niza+izaty+faiz+hizami+fakhrul...

ni kat kincir angin, n kawasan sekeliling....

ni masa sampai kat melaka....dgn budak2 biop...

kat pandai tanjung bidara

nk panjat keretapi

atas bus balik dari yakult...beli yakult...
~cedap

my lecturer...dari kiri:Dr.Rosma, Dr.Liong Min Tze
micah kat industri...
~kilang yakult

ng zaty kat kilang

baru nk bertolak....
smlm kejadian yg tak dapat dilupakan....

Monday, August 17, 2009

31julai-2ogos aritu micah p UUM ada prgam Mahasiswa 1 Malaysia anjuran UPM zon utara....
pgram ni merupakan siri 2 jelajah mahasiswa bersama masyarakat...
malas nk story panjang2...ni ada gambaq2 kejadian..tp sikit ja ni...ada bnyk ag tp xleh nk upload...
ng family angkat...mak abah baik sgt....

lepas majlis perasmian...
dari kiri bdiri:
micah, nowi,fizah,nik,nana
dari kiri duduk:
firdaus,jamal,shah,azli


tgk sibuk salin lirik...tp xnyanyi pun...~hampes..



dengan nuwul masa perasmian

budak2 tgh santap buah-buahan

depan sg. kg. Teroi Bukit...
~teringin nk terjun mandi

eh?? ni tgh merasa buah durian

oar lain tgh sibuk gotong royong kami tgh sibuk cari port nak posing...
~blakang yg baju hijau tu my mummy


nmpk tgn micah je tgh rembat durian yang azli bukak...
~cedap

jalan2 ponteng latihan kebudayaan,...
~kat sawah depan gunung jerai

tgh makan durian...
~durian yan mmg sedap

masa mula2 datang ada taklimat....kami lain2 kg..

Tuesday, July 14, 2009

Friday, July 10, 2009

wanita dan pokok semalu

pada suatu hari, Rasulullah s.a.w berjalan2 dengan puteri baginda, Saidatina Fatimah r.a...
setibanya mereka di bawah pohon tamar, Fatimah terpijak pohon semalu... kakinya berdarah lalu mengadu kesakitan..Fatimah mengatakan kepada bapanya, apalah gunanya pohon semalu itu berada ditanah dengan nada marah... Rasulullah mengatakan dengan tenag kepada puterinya bahaya pohon semalu itu berkait rapat dengan wanita..
Fatimah terkejut... Baginda menyambung kata2nya lagi...
Para wanita hendaklah mengambil pengajaran dari pohon semalu itu dari 4 aspek:
  • pohon semalu itu akan kuncup apabila disentuh. ini diibaratkan wanita perlu ada perasaan malu pada tempatnya..
  • pohon semalu mempunyai duri untuk mempertahankan diri. Oleh itu wanita perlu tahu mempertahankan diri dan maruahnya sebagai seorang muslim.
  • semalu mempunyai akar tunjang yang kuat mencengkam bumi. Wanita solehah hendaklah mempunyai keterikatan yang sangat kuat dengan Allah Rabbul Alamin
  • akhirsekali, semalu akan kuncup sendirinya apabila menjelang senja. Oleh itu,para wanita solehah sekalian, kembalilah ke rumahmu apabilawaktu semakin senja..

#ambillah pengajaran dari semalu walaupun ia hanya tumbuhan yang kecil

Monday, June 8, 2009

kisah pemuda dengan paku

Ada seorang pemuda yang sangat pemarah. Dia tidak dapat
mengawal kemarahannya walaupun ianya hanya satu masalah kecil sahaja.
Pada suatu hari, bapanya telah menghadiahkannya dengan seguni paku.
"Untuk apakah paku-paku ini ayah?" tanya pemuda tersebut.
"Setiap kali kamu marah, kamu pakulah tembok batu di hadapan rumah kita
ini, bagi melepaskan kemarahan mu" jawab ayahnya. Pada hari yang
Pertama sahaja, pemuda itu telah memaku sebanyak 37 batang paku pada tembok batu
tersebut. Selepas beberapa minggu, setelah dia dapat mengurangkan kemarahannya,
jumlah paku yang digunakan juga berkurangan.
Dia mendapati, adalah lebih mudah mengawal kemarahannya dari memukul paku
menembusi tembok batu tersebut. Akhirnya tibalah pada suatu hari,
dimana pemuda tersebut tidak marah, walau sekali pun.
Dia pun memberitahu ayahnya mengenai perkara tersebut dengan gembira.
Bapanya mengucapkan tahniah dan menyuruh dia mencabut kembali paku itu
satu persatu, pada setiap hari yang ia lalui tanpa kemarahan.
Hari berganti hari, dan akhirnya dia berjaya mencabut kesemua paku-paku
tersebut. Pemuda tersebut lantas memberitahu perkara tersebut
kepada
bapanya dengan bangganya.
Bapanya lantas memimpin tangannya ke tembok tersebut dan berkata "Kau
telah melakukannya dengan baik, anakku, tetapi lihatlah kesan lubang-lubang
di tembok batu tersebut, tembok itu tidak akan kelihatan sama lagi
seperti sebelumnya. Bila kau menyatakan sesuatu atau melakukan sesuatu ketika
marah, ianya akan meninggalkan kesan parut dan luka, sama seperti ini.
Kau boleh menikam seseorang dengan pisau dan membunuhnya. Tetapi ingatlah,
tak kesah berapa kali kau memohon maaf dan menyesal atas perbuatam mu,
namun lukanya masih tetap ada. Luka di hati adalah lebih pedih dari luka
fizikal. Sahabat adalah permata yang sukar dicari.
Mereka membuatkan kamu ketawa dan menggalakan mu
ke arah kejayaan.
Sahabat juga adalah seorang pendengar, berkongsi suka dan duka dan
sentiasa membuka hatinya kepada
kita.
"Maafkan saya sekiranya saya pernah meninggalkan kesan berlubang di dinding hati anda."

by:kan

Saturday, May 23, 2009

result oh result

smlm dah dapat check result...
tapi kennyataan nya sgt la mendukacitakan....
satu paper micah kena resite...
hurm...
sobsobsob...
cedey

Thursday, May 14, 2009

epilog hidup sepi

aku tidak pasti mengapa,
bila aku mula mencari keriangan hidup,
aku pasti akan tersentap dengan kedukaan,
ngeri atau tidak,
aku tidak pasti.....
tidak disangka,
kiub kepulan awan itu retak dan rekah,
lalu menghempap lantai bebayang lantai darah ini,
pena terbuai mengikut alunan hati,
pentas kertas juga bukan sudi menerima bisikan hati....
aku menari mengikut rentak,
aku berlari mengikut saat,
hinggakan lelahan yang tercipta dihati dibayangi 1000 kekesalan yang tak terhingga,
cahaya yang dinanti sayangnya tak pernah kunjung tiba,
aku tidak pasti mengapa,
bongkat kristal itu yang terlalu istimewa buatku,
yang pernah aku kacakan dalam peti besi hati,
hancur berkecai akibat kesilapan diri,
dan KEGEMBIRAAN yang pernahku gapai dulu tak mungkin berulang kembali....
~hanya yang memahami akan mengerti~

sakit ati ng someone....

xsuke seseorang yang tak pandai memujuk...
xsuke seseorang yang tak ambil berat....
xsuke diawat camni....

Sunday, May 10, 2009

happy mother`day


selamat hari ibu ini ditujukan pada ummi, dan semua wanita yang bergelar ibu....
jasamu tetap dalam ingatan....
terima kasih ummi...

Saturday, May 9, 2009

aktiviti gotong rayong rumah cikgu zainol n puan Norhayati

adik yang bleh arap wat keje...
air basuh krete...
muka tak leh tahan idin n akir..


gosok menggosok...




Thursday, May 7, 2009


micah dah dekat 2minggu kat umah...
tapi angah ng atehNa tak balik2 ag...
bosan jugak tnggu dowg abeh exam lambat nih...
lagi 2 ari jenk kna tnngu....
welcome back angah n antehNA...

Wednesday, May 6, 2009

dugaan micah.....

dia muncul bila sudah dilupakan..
yin....
kalo yin baca post kalini msti yin faham...
truk sgt micah rasa skng...

Tuesday, May 5, 2009

dah seminggu kat umah...

dah semiggu kat umah asyik bz ng keje umah je....
tp best....
pas subuh trus wat breakfast kat adik2 nk g scchol..
pastu siram pokok munge...
then tido kejap 2 jam...
hahahahha kadang2 terlajak jugak...
bgun mandi n kemas umah + basuh baju....
pastu rutin yg sama je...
masak tgk tibi n etc...
best

pasni nk upload gambar yg g main roller skate aritu...
=)

Monday, April 27, 2009

(*?*)

tadi jawab IEK 108 dengan kurang kesedaran akibat xtido mlm....
sgt terukkkk....
tak dapat jawab + tak dapat pk....
3jam dalam dewan rasa sgt lama wlaupun tgk bdk2 lain mcm xcukup masa je....
abeh je exam tu trus kol mak cakap micah tak dapat jawab...
mak cakap xpelah usaha dah....tawakal je lah...
tp tetap tak puas ati...
sebabnye....
micah yang kurang usaha...
imposible nak dapat keputusan yang baik...
hurmmm....
sampai bila....

Friday, April 24, 2009

ingat kan smlm dah berakhir...

hurm...
sakitnye ati bila dapat kol tadi...
dah la smlm 2 kali jadi "buangan"...
arini tetiba ada gak manusia yg tutt.... "membuang" micah..
ape hak dia?
kak wan yg salah bab bagi janji manis kat semua org...
at last micah gak yg merempat entah kemana...
nak cari rumate baru la...
sng ckit tak kna buang dah kot pasni...
kalo jadi ag perkara yang sama mmg micah akan NGAMUK!!!
tunggu dan lihat je lah anti cam na....

Thursday, April 23, 2009

Tuesday, April 21, 2009

haidhir dan iskandar??apa yang mereka telah lakukan???

persoalan???
tentang mereka?
siapa mereka???
apa yang telah mereka lakukan???
~hanya yang memahami akan mengerti segalanya....

Monday, April 20, 2009

dia ambik darah micah banyak...

huhuhuuuuu.....
sakit+lengoh je tangan ni...
nurse tadi ambik darah micah banyak sgt....
aritu cakap nk ambik cikit je....
tp tadi bnyk...
tgn kanan lak tu....
cedey...
esok kena g agi spital tu...
hurm...
esok paper sHE..
chaiyok2 gurlz....

Pesanan Untuk Wanita.

Banggalah menjadi seorang wanita. Kita hiasan dunia, jangan biarkan kita menjadi fitnah dunia. Kita penyeri rumah tangga, jangan jadikan rumah kita sebagai neraka. Biarlah kita menjadi penyebab berjayanya seorang lelaki, bukan pemusnah. Kita bukan lemah, kita lebih kuat dari lelaki. Kita mengandung sembilan bulan lamanya. Dari rahim kita lahirnya pejuang agama. Dalam dakapan kita mereka membesar dan meningkat dewasa. Kita bukan lemah..
Airmata bukannya bukti kelemahan seorang wanita..Jika kita memahami..Allah menciptakan segalanya sempurna, kita istimewa...Setiap apa jua yang berlaku, pasti ada hikmah yang tersembunyi. Yakinlah dan percayalah..

from:http://semut2comel.blogspot.com/

bosan tak taw nk wat pe....~mengEDIT gamba lama2...




Sunday, April 19, 2009

miss u ayin...

"our friendship is too deep,
our laught is too meaning,
our tears is too sincere, friendship and love are very precious,
thank you from the bottom of my heart.."