tik tok tik tok

Wednesday, June 12, 2013

sembang petang 2# bahasa perempuan



suatu petang berangin sepoi2 bahasa:

suami yang tengah minum air tea o' panas buatan sendiri...

isteri: abg, cedap k air tu?
suami: cedap...(gulp..gulp...aahhh)...haaa, ni dah abes, mesti la cedap...
isteri: alah abg ni, saya tanya tu sebab saya nak la....
suami: aik, tadi xcakap nak pun...len kali mintak la, cakap "abg, nak cikit boley?"
isteri: camtu la bahasa perempuan, kias2, suami kena la taw bahasa isteri...grrr (merajuk) ..(-_-)
suami: camtu pulak??? $%^&*

di hari dan ketika yang lain:

isteri yang sedang menonton tv ditengah hari ujung minggu...

isteri: uiiii, cedapnye air kelapa tuh, abg cube tgk nih...
suami: depa tunjuk buah kelapa je pun, bukan isi kelapa ke apa...
isteri: biarlah, nak kata cedap jugak....yumm yumm

petang hari yang sama...

suami: sayang, abang belikan buah kelapa nih...(sambil pegang 2 biji kelapa yang belum kupas)
isteri: haik...awat beli pulak buah kelapa, nak buat ap?
suami: alah bukan bahasa isteri ke bagi hint nak buat kelapa???salah lagi k??
isteri: wiwiwiwiiiii...(cepatnye suamiku belajar bahasa isteri)



~ kadang2 Allah berikan hujan dan ambil matahari, sedang kita menangis dan terpaku menunggu matahari...tanpa sedar, Allah kembalikan matahari dan hadiahkan pelangi supaya kita tahu dan bersangka baik pada Allah...apa yang kita nak tak semestinya baik untuk kita, tadbir Allah terbaik untuk hambanya

p/s: cerita diatas diadaptasikan dari kisah micah dan suami..hihi
p/ss: micah dah dapat kerja tetap kat indah water korsotium, bawah kmentrian kwangan...alhamdulillah, rezeki Allah tu luas, sbgai hamba, bersangka baiklah pada tuhan
p/sss: itu namanya "rezeki anak"...
p/ssss: nak balik kg, open table yuk!



11 comments:

  1. yeay!!!!! nak ade baby daaaaa...
    Tahniah ija...
    dan jugak Salwa...hehehehe =)
    Happy for u...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru lg nih...salwa da 2 bulan kan..hihi thanx zaty!

      Delete
  2. nasib baik suami paham jugak bahasa isteri tu...hehe
    kalau sampai sudah tak beli, mau mengidam agaknya :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtersangka pun dia nak belikan, sbb saja teringin gtu j..hihi

      Delete
  3. wahhh... tahniah ija!! hihihi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. doakan yang baik2 je ye SuteraHikmah

      Delete
  4. ija...wahh..so happy for you..excited tahu ija n salwa pregnant..huhu-----bella glucose..hehe

    ReplyDelete

nukilan teman