tik tok tik tok

Saturday, April 28, 2012

tight it with a picnic

"eratkan lagi dengan berkelah"

middle of me!
ni aktiviti minggu lepas masa saya balik kg...semalam baru je godek2 laptop ni tgk2 gambar lama2... pastu terjumpak la pulak gambar berkelah dengan family kat kampung...sebenarnya, minggu saya balik kg tu merupakan minggu saya dan kawan2 bercuti kat pucket, thailand.... tapi Allah maha Mengetahui apa yang telah diaturkan oleh-Nya, kebetulan parent tak bagi kitorang pegi thailand sebab kes baling2 bom kat selatan Thailand. tapi hikmah sebalik ketidak pergian kami kesana ialah kami 'x stuck' dalam kejadian gempa bumi yang berlaku kat acheh 11hb April yang lepas...apa kaitan Acheh ng Pucket? gempa tu kuat kot sampai terasa gegaran kat M'sia, so amaran tsunami pun dikeluarkan...dan saya xdapat bayangkan macam mana kalau kami yang pergi kat sana stuck kat 'negara orang'...dah la semua perempuan, pastu tempat yang x 'familiar' plak en...huhuhu...so apa yang patut ucapkan?

ALHAMDULILLAH

THANK YOU ALLAH

sekarang saya sedang sibuk dengan double kerja part time....mengajar + mengurus pusat tuisyen dan  crew McD... baru minggu lepas berorientasi kat McD setelah hampir dua bulan kerja...huhu (quite ridiculous) ...semalan jugak dapat pin kebal ala2 master chef gitu (yuks!) sebab the fastest for order take counter...kata orang putih, practise makes perfect!...ohsem... plus, saya bakat menghabiskan my final year project, mengulang langkah2 dahulu sambil belajar perkara baru...( oh my reluctant!) setelah berfikir2, saya patut teruskan apa yang dah ditentukan tanpa menbuat sebarang masalah dan bebal...hahahha... bloging? banyak post yang terbantut untuk dipostkan bila rasa macam xpatut postkan je entry tersebut...sekian


p/s: ada hikmah setiap apa yang parent suggestkan, so jagan abaikan setiap kata dan larangan parent kita...macam tu jugak larangan Allah, the Almighty...
p/ss: seseorang cakap saya seorang yang silly sgt! yeke?
p/sss:sedang mencuba membuat post totally ayat bahasa melayu standard  untuk setiap entry, nak memartabatkan bahasa melayu tapi gagal...still ayat rojak sebab tak tahu nak translate dalam bahasa... poor me!

heart them very much!

No comments:

Post a Comment

nukilan teman