tik tok tik tok

Saturday, August 13, 2011

scones

harini meh kita tgk sesuatu yg menarik untuk dicuba...
assalamualaikum n hai readers...

hello to new comers and hi my followers(bape kerat je kot, bajet!)...ok, entry kalini, just nak review a new recipe...as u all knows, i love to cook and baked a cake...and now i got new recopies...
have u ever heard about scones? its a small british quick bread made up with oatmeal, wheat and barley...agak tawar2 ckit tapi sedap sbb ada cream like blueberry or cheese cream...

scones with filling cheesescones with strawberry fillingbluberry scones

its usually serve during tea time...scones is like toasty and crunchy on the outside and light and moist on the inside...
so mesti cuba nih....nnt nk try google th recipie plak....


macamana saya taw pasai ni?
ni la untungnya bila keja kat bakery shop...macam2 jenis makanan kita taw....walaupon makanan tu xdak kat mesia, tapi still boleh try buat as long as the recipe is HALAL...ok, bulan posa xleh tgk makanan lama2, nanti ada yg bukak periuk....

till then,

wasslam...


thanx for reading

Monday, August 8, 2011

kusyuk...

assalamualaikum...
harini dah 08082011 = malam kesembilan ramadhan...
sape yg still penuh solat traweh xpernah missed?
kalo ada, bagus lah....
bulan ni lah kita nak kejar pahala banyak2...
bulan2 lain pun kejar jugak tapi xberganda macam bulan ramadhan al mubarak ni....
penuh barakah...

cerita pasai kusyuk, mesti berkait rapat pasai solat en....
ada sesapa yg setuju x kalo mica kata susahnya kita nak kusyuk dalam solat...
kalau pon sekejap tu kira bernasib baik la....
malunya bila kadang2 jasad mengadap Allah, tapi hati dan fikiran pikirkan benda lain...
CURANG namanya tu....

إني وجهتُ وجهي للذي فطر السموات والأرض حنيفاً مسلماً

Ertinya : “Sesungguhnya aku menghadapkan wajahku di hadapan pemilik langit dan bumi dalam keadaan sebagai seorang muslim yang suci”

adakah kita benar2 memaksudkan apa yang kita baca dalam solat?


Tuesday, August 2, 2011

marhaban ya ramadhan~

Mulai hari ini
NAFAS ini menjadi TASBIH,

Mulai hari ini
TIDUR ini menjadi IBADAH,
...
Mulai hari ini
DOA-DOA ini menjadi IJABAH,

Mulai hari ini
PAHALA ini diLIPAT GANDAkan.

Andai semua HARTA adalah RACUN,
Maka ZAKAT PENAWARnya.

Jika seumur HIDUP adalah DOSA,
Maka TAQWA & TAUBAT UBATnya.

Jika seluruh BULAN adalah NODA,
Maka RAMADHAN lah PEMUTIHnya.

Selamat menunaikan ibadah puasa.
Semoga diberkati, dirahmati, diredhai ALLAH SWT & diampuni segala dosa.

Salam Ramadhan 1432H =)

Saturday, July 30, 2011

♥ berbahagia♥

saya dilamar....




melalui abah dan mak.....




dan




xsangka



abah menerimanya lantas menetapkan tarikh untuk datang bertandang...





bila semuanya telah dirancang, barulah perkhabaran itu saya terima....





dan xsangka lagi,





dengan sepantas kilat dia memulakan langkah pertama....






saya???





kaget + blur seketika...




nota tapak tangan:: benda baik kenapa nak tangguh2....kata abah saya....

Saturday, July 23, 2011

desired to desert

assalamualaikum readers


nak update cepat2 sbb dah nak maghrib dah...

sape suke desert? angkat mouse masing2...

hehehe

micah suka wat desert...

kalo kat umah bnyk gak la menerai (try) resepi ni...
sume dapat kat tenet ni je...
almaklumlah, maklumatkan skng ni dihujung jari je...

kalo sesape yang penah baca entry2 lepas, kowg taw la apa desert yg micah dah penah try en...

so skng nih, teringin nak wat mende alah ni plak...
we called it terifle...
it is a kind of yogurt variation + cheese...

tgk pun dah kecur air liur kan...taptaptap(air liur hampir meleleh...)

meh tgk apa ag yg best...


ni chocolate terifle...

wah...ngamcam owh...


ni pun cam sedap...


dan lagi...
mantap!!



finally....

harus cepat berusaha mencari bahan dan resipi...

till then...
daaaa



note: kredit to Mr.Google for that pictas...